Cererile pentru eliberarea actelor de identitate se depun personal, iar cărţile de identitate se eliberează titularilor. În situaţia în care solicitantul nu se află în țară, mandatarul va prezenta procura pe care se află aplicată fotografia titularului, autentificată de misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din statul în care se afla solicitantul.
În cuprinsul procurii este necesar să se regăsească referirea expresă la obiectul mandatului.
Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României din statul respectiv.
Documentele cu care se face dovada numelui, prenumelui, cetăţeniei și a domiciliului, necesare eliberării actului de identitate, se prezintă în original și copie xerox.
Compartimentul de Evidenţă a Persoanelor eliberează:
– la împlinirea vârstei de 14 ani;
– la expirarea termenului de valabilitate;
– dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului;
– în cazul schimbării domiciliului;
– în cazul schimbării denumirii sau rangului localităților și străzilor, al renumerotării imobilelor, sau rearondării acestora, al înființării localităților sau străzilor;
– în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
– în cazul deteriorării actului de identitate;
– în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
– când forografia din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
– în cazul schimbării sexului;
– în cazul anulării;
ATENȚIE !!!
ÎN CAZUL ELIBERĂRII UNUI NOU ACT DE IDENTITATE PENTRU PERSOANELE CARE NU AU ÎMPLINIT VÂRSTA DE 18 ANI (EXPIRARE, PIERDERE, FURT, ETC), ACTELE NECESARE SUNT CELE PREZENTATE ÎN ACEASTĂ SECȚIUNE!!!
SOLICITANȚII SUB 18 ANI VOR FI ÎNSOȚIȚI DE UN PĂRINTE SAU DE REPREZENTANTUL LEGAL ȘI VOR PREZENTA CERTIFICATUL DE CĂSĂTORIE/SENTINȚA DE DIVORȚ- DEFINITIVĂ ȘI IREVOCABILĂ/CERTIFICATUL DE DIVORȚ+CONVENȚIA ÎNCREDINȚARE MINOR AL PĂRINȚILOR, DUPĂ CAZ.
Acte necesare:
– cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnata atât de minor, cât şi de părinte sau reprezentant legal (cerere tip, se semnează în prezența personalului DJEP );
– certificatul de naştere, original şi copie;
– actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal;
– documentul cu care părintele sau reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
– certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, sentință de divorț, definitivă şi irevocabilă/Certificat de divorț , inclusiv Convenția între soți cu privire la minori, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi, original şi copie;
– chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – 7 lei; (la casieria DJEP )
ATENȚIE!!!
SOLICITANȚII SUB 18 ANI VOR FI ÎNSOȚIȚI DE UN PĂRINTE SAU DE REPREZENTANTUL LEGAL ȘI VOR PREZENTA CERTIFICATUL DE CĂSĂTORIE/SENTINȚA DE DIVORȚ- DEFINITIVĂ ȘI IREVOCABILĂ/CERTIFICATUL DE DIVORȚ+CONVENȚIA ÎNCREDINȚARE MINOR AL PĂRINȚILOR, DUPĂ CAZ.
INFORMAŢII GENERALE:
Cetaţenii care se află în una dintre urmatoarele situaţii:
– expirarea termenului de valabilitate,
– modificarea datelor de stare civilă,
– anularea documentului,
– schimbarea sexului sau a fizionomiei
– preschimbarea buletinelor de identitate
– pierderea, furtul, distrugerea sau deteriorarea actului de identitate deţinut anterior
Acte necesare:
– cererea pentru eliberarea actului de identitate (cerere tip, se semnează în prezența personalului DJEP );
– actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;
– certificatul de naştere, original şi copie;
– certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie;
– sentință de divorț definitivă și irevocabilă /certificat de divorț , inclusiv Convenția între soți cu privire la minori, original și copie;
– certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
– certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
– chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – 7 lei (la casieria DJEP );
Toate documentele se prezintă în original și copie, nu se acceptă copii legalizate sau în conformitate cu originalul ale actelor de proprietate
Alte acte încheiate în condiții de validitate prevăzute de legislația română în vigoare, privind titlul locativ
Dacă solicitantul nu este titularul spațiului de locuit, proprietarul va prezenta actul de proprietate (original și copie), va completa pe verso-ul cererii pentru eliberarea actului de identitate și va semna în fața lucrătorului de la ghișeu.
În situaţia în care proprietarul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în faţa poliţistului de ordine publică din cadrul unităţii de poliţie pe a cărei rază teritorială este situat imobilul (declarația se reține în original). În declarația dată de proprietarul imobilului trebuie să se specifice acceptarea de către proprietar a stabilirii domiciliului (reședinței) unei anumite persoane în locuința care este proprietatea sa.
Procura generală de administrare a unui imobil nu dă dreptul administratorului să- și stabilească domiciliul (reședința) în imobilul respectiv sau să-și dea acordul pentru stabilirea domiciliului (reședinței) unor terțe persoane.
Dovada adresei de domiciliu(reședință) nu se poate face cu un ante-contract de vînzare-cumpărare, care este doar o promisiune și nu o transmitere a dreptului de proprietate.
Conform Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27.04.2016 privind protecţia persoanelor fizice, în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, în vederea soluţionării favorabile a cererii privind furnizarea de date cu caracter personal din Registrul Naţional de Evidenta a Persoanelor, aceasta va cuprinde în mod obligatoriu şi explicit temeiul juridic al solicitării datelor şi scopul colectării acestora.
Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.
Este important să ştim că acest Regulament ocroteşte viaţa privată şi familială a cetăţenilor. În consecinţă, te invităm să cunoşti ce trebuie să faci pentru a obţine astfel de date din Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (denumită în continuare R.N.E.P.):
Ce sunt datele cu caracter personal – Datele cu caracter personal reprezintă orice informație privind o persoană fizică identificată sau identificabilă. O persoană fizică este o persoană care poate fi identificată , direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare , cum ar fi nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online , sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice , culturale sau sociale.
Cine poate solicita furnizarea unor date cu caracter personal din R.N.E.P — Persoanele fizice sau juridice pot solicita, în baza unor cereri scrise motivate, comunicarea de date cu caracter personal din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, referitoare la:
© 2022 - Serviciul Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Giurgiu. Toate drepturile rezervate.